Skoleboden

Skoleboden vil bestræbe sig på, at tilbyde elever og ansatte en sund og varieret kost, der ser indbydende ud. Der lægges vægt på, at råvarerne er af god kvalitet og, at det i videst muligt omfang er økologisk og/eller dansk.

Vi bestræber os på, at så meget brød som muligt er hjemmebagt og, at der er tale om groft brød eller brød med kerner.

Vi ønsker at producere så meget som muligt selv, så vi undgår diverse E numre.

Vi ønsker at sætte fokus på salatbaren, dels med flere grøntsager og dels, at de bliver præsenteret på forskellig vis.

Vi udvider således også tilbuddet af grøntsager i 10-pausen.

Sortimentet i skoleboden vil blive ændret i forhold til skolens handleplan for "Mad- og måltidspolitik". Sortimentet skal godkendes af skolebestyrelsen mindst én gang om året på et skolebestyrelsesmøde. Dog kan sortimentet ændres fra køkkenchefens side med særlige tiltag efter årstiden, nye ideer og særlige forhold.

Skolens køkken er underlagt alle gældende regler mht. egenkontrol og tilsyn af bedriftssundhedstjenesten.