Velkommen/skolestart

Overgang fra dagtilbud til skole

Vi fortsætter arbejdet fra børnehaverne - klar til læring - og følger op med en målrettet tidlig indsats, så alle børnene udfordres på deres niveau.

Hver december holder vi informationsmøde om skolestart til kommende børnehaveklasse. Her fortæller vi om Ebeltoft Skole og dagens gang i børnehaveklasse og SFO. I løbet af februar/marts vil dagtilbud og skole besøge hinanden, så de kommende skolestartere bliver trygge ved de nye voksne. Børnene starter i Mini SFO den 1. april. I løbet af Mini SFO tiden vil vi lære børnene at kende, så vi kan etablere klasserne. Børn og forældre får informationsbrev om første skoledag inden udgangen af juni måned.

Link til skolestart i 0. klasse - indskrivning fra 10. december til 10. januar. Indmeldelse til skolestart i 0. klasse - Syddjurs Kommune

Skoleskifte til Ebeltoft Skole

Hvis du overvejer, om dit barn skal skifte til Ebeltoft Skole, er du altid velkommen til at kontakte os.

Bor man i Ebeltoft Skoles skoledistrikt, har man altid ret til at blive indskrevet på skolen.

Bor man ikke i Ebeltoft Skoles skoledistrikt, kan man blive indskrevet, hvis der er en plads i en klasse på dit barns årgang. Det vil der være i de fleste tilfælde.

Du er meget velkommen til at kontakte os på telefon 8753 6060.

Første dag som ny på Ebeltoft Skole

Når dit barns skal begynde i en klasse på Ebeltoft Skole, vil I først blive inviteret til en samtale, hvor vi lærer jeres barn at kende. Herefter vil vi samle klasselærerne på den årgang, hvor jeres barn skal gå for at finde den "rigtige" klasse til jeres barn. Den første skoledag sørger vi for, at klasselæreren henter dit barn på kontoret, så de følges hen til klassen. I klassen vil der være nogle udvalgte klassekammerater, der viser rundt på skolen og hjælper dit barn med at falde til på vores skole.

Indbydelse til opstart 2024 - se link  herunder